Vandaag wat "huiswerk" gemaakt. Deze keer moest het rechter voorscherm er aan geloven.
Het blauwe scherm eerder in dit topic bleek slechter te zijn dan dat ik dacht. De vorm die het had bleek met vol met plamuur te zitten, wat er onder die dikke laag plamuur vandaan kwam was een behoorlijk gedeukt en roestig scherm. Gelukkig had Rennfox nog een mooi scherm liggen met slecht stuk onder aan de A stijl (hebben ze praktisch allemaal). Dus bij Geurt v. Burken een mooi reparatie plaatje gehaald, en vandaag dat stukje mooi op maat gemaakt.
Eerst een referentiepunt uitgemeten t.o.v. het reparatieplaatje, waarna ik het zaakje afgetekend heb op het orginele scherm. Vervolgens het stukje verzet uitgemeten en afgetekend. Daarna kon het oude stuk zorgvuldig worden uitgeslepen. Hiervoor gebruik ik een dunne slijpschijf van 1 mm dun, om extra nauwkeurig te kunnen werken.

Vervolgens het verzetje gezet met een speciale verzettang. Even passen, en het klopte al vrij aardig. Nog een paar kleine stukjes weg gehaald van het orginele scherm en de passing is perfect te noemen! Helaas kon ik het geheel nog niet lassen. Dit moet eerst met het puntlas apparaat, daarna de kleine stukjes dichtlassen die niet overlappen (om de hoekjes) en de verzetnaad zowel van binnen- als van buiten-uit vertinnen.

Dit is geen klusje dat je effe snel tussendoor moet doen, dit luisterd erg nauwkeurig.
Inmiddels is het stuk er aan gelast en afgewerkt. Het past als gegoten. Na het puntlassen zijn de naden ook nog helemaal afgelast. Lasnaad gevlakt, en vertint.

Na het stralen van de randen boven de voorbumper bleken er toch een paar kleine gaatjes in het scherm te zitten. Dit stuk scherm is inmiddels ook vertint. Meteen de gaatjes die er in geboort zijn voor een zijknipperlichtje dicht gelast, en het scherm is klaar om in de epoxi primer gezet te worden.
Wordt vervolgd...