Het is nu 22 nov 2019, 01:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 15:50 
Beheerder

Afbeeldingen: 36
Vandaag de laatste hand gelegd aan de motorkap, achterklep en de achterportieren. Alles eerst met korrel 150 geschuurd (binnenkanten met de hand) en nogmaals alles met 240 geschuurd. Als laatste alles met een scotsch bright sponsje geschuurd. Ook zijn de zichtbare deukjes er uitgehaald, en de zogenaamde ruggen uit het plaatwerk gehaald middels een soort van gloeiende stift. Deze delen zijn nu klaar voor de epoxiprimer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's op MijnAlbum.nl http://www.mijnalbum.nl/Album=6B73YVWO

NSU Ro80 "Zweischicht Türkis Grün" 1972

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 11:57 
Beheerder

Vandaag kwam ineens de Cadillac bij me op het werk om gepoetst te worden, kortom: Hij is klaar! Straks even afspreken wanneer de carroserie naar de spuiterij kan!

Gisteravond ook even bij Geurt v Burken langs geweest, en met een paar prachtige stukken handgemaakte reparatiestukken terug gekomen. Een mooi reparatiestukje voor het RV scherm, en een reparatiestuk voor de keienvanger.

Afbeelding
Keienvanger reparatieplaat

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009, 20:45 
Beheerder

Eindelijk... De eerste 6 losse delen zijn strak, en staan in de epoxiprimer. Donderdag worden de achterprortieren strak gemaakt, en ondertussen hoop ik de voorschermen ook klaar te hebben om strak gemaakt te worden. De volgende 4 delen dus. We doen dit alles in de avond uren en op zaterdagen, dus het gaat niet zo hard vooruit. Als het maar vooruit gaat...

De voorportieren moeten gelast worden aan de onderkant, vandaar dat dat de laatste losse delen worden die "behandeld" worden.

Wordt vervolgd....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kofferklep, motorkap, neusstuk, schuifdak, paravan, en de benzineklep in de epoxiprimer.
Meer foto's in het fotoalbum op mijnalbum.nl http://www.mijnalbum.nl/Album=6B73YVWO

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009, 20:49 
Beheerder

Vandaag wat "huiswerk" gemaakt. Deze keer moest het rechter voorscherm er aan geloven.
Het blauwe scherm eerder in dit topic bleek slechter te zijn dan dat ik dacht. De vorm die het had bleek met vol met plamuur te zitten, wat er onder die dikke laag plamuur vandaan kwam was een behoorlijk gedeukt en roestig scherm. Gelukkig had Rennfox nog een mooi scherm liggen met slecht stuk onder aan de A stijl (hebben ze praktisch allemaal). Dus bij Geurt v. Burken een mooi reparatie plaatje gehaald, en vandaag dat stukje mooi op maat gemaakt.

Eerst een referentiepunt uitgemeten t.o.v. het reparatieplaatje, waarna ik het zaakje afgetekend heb op het orginele scherm. Vervolgens het stukje verzet uitgemeten en afgetekend. Daarna kon het oude stuk zorgvuldig worden uitgeslepen. Hiervoor gebruik ik een dunne slijpschijf van 1 mm dun, om extra nauwkeurig te kunnen werken.

Afbeelding

Vervolgens het verzetje gezet met een speciale verzettang. Even passen, en het klopte al vrij aardig. Nog een paar kleine stukjes weg gehaald van het orginele scherm en de passing is perfect te noemen! Helaas kon ik het geheel nog niet lassen. Dit moet eerst met het puntlas apparaat, daarna de kleine stukjes dichtlassen die niet overlappen (om de hoekjes) en de verzetnaad zowel van binnen- als van buiten-uit vertinnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is geen klusje dat je effe snel tussendoor moet doen, dit luisterd erg nauwkeurig.

Inmiddels is het stuk er aan gelast en afgewerkt. Het past als gegoten. Na het puntlassen zijn de naden ook nog helemaal afgelast. Lasnaad gevlakt, en vertint.

Afbeelding

Na het stralen van de randen boven de voorbumper bleken er toch een paar kleine gaatjes in het scherm te zitten. Dit stuk scherm is inmiddels ook vertint. Meteen de gaatjes die er in geboort zijn voor een zijknipperlichtje dicht gelast, en het scherm is klaar om in de epoxi primer gezet te worden.

Wordt vervolgd...

BerichtGeplaatst: 27 jun 2009, 16:50 
Beheerder

Nu alle losse delen zover klaar zijn wordt het tijd om de carroserie onder handen te nemen. Vandaag zou de carroserie naar de spuiterij vervoerd worden, maar helaas bleek mijn collega op het laatste moment verhinderd. Toen ben ik er maar mee langs een straal bedrijf gereden, en samen met de stralers aldaar besproken wat er gestraald moet worden, en wat er voorbereid moet worden.

De carroserie is dermate goed dat alleen de neus (vanaf de voorruit) en motorruimte compleet gestraald moet worden. De koker balken zijn nog roestvrij (ook aan de binnenkant!!). Verder wordt de binnenkant van de reservewielbak ook schoon gestraald. Nu rest mij nog de antisteenslaglaag in de voorwielkuipen weg te halen, en het stuk keienvanger wat vervangen moet worden alvast te verwijderen, dan kan hij gestraald worden.

Wordt vervolgd....

BerichtGeplaatst: 29 jun 2009, 22:18 
Beheerder

De carroserie is vandaag eindelijk naar de spuiterij gegaan. Hier worden eerst de voorbereidingen getroffen voor het straalbedrijf.

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 13 jul 2009, 21:01 
Beheerder

Nu de carroserie in de spuiterij staat is het tijd om hem klaar te maken voor het straalbedrijf. Het blijft echter niet bij het stralen van de motorruimte. Ook worden de dorpels, en de binnenkant van de carroserie gestraald. Vandaag maar begonnen met de antidreun laag in de bodem te verwijderen. Dit is een heel karwei op zich. De schuimrubber matten zitten vastgeplakt aan de vloer met een bituum achtige massa.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien de schuimrubber mat er niet heelhuids uit gekomen is moet ik een alternatief vinden voor deze matten (ik betwijfel ten zeerste dat ik de orginele matten nog ergens nieuw kan krijgen) Ik zelf denk op het moment aan om er een elastische antidreun laag in te spuiten, en stukken isolatiemateriaal op maat er later in te leggen voor de bekleding er in gaat.

Helaas bleek er toch nog één klein gaatje in de bodem te zitten, maar dat is erg eenvoudig te repareren.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 13 jul 2009, 23:12 

Afbeeldingen: 46
Dit stond eerder op het forum, dat ging ook over isolatie, welliswaar voor een Prinz, maar wellicht zit hier ook een alternatief voor de Ro80 tussen:

http://www.frost-auto.nl/?p=productsList&iCategory=21
http://forum.deklassieke912.nl/frm/topi ... PIC_ID=165

BerichtGeplaatst: 14 jul 2009, 18:16 

Afbeeldingen: 9
Jeroen 3M heeft een antidreun mat van 50x50 cm in zijn programma ze zijn niet goedkoop maar makkelijk te verwerken er zit namelijk een kleeflaag aan een kant op maat maken folie er af neerleggen en met de verfstripper voorzichtig warm maken hierdoor zakken zij zeer mooi op de plaats en zitten net zo vast als het orgineel.

Gert klijnhout.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2009, 21:53 
Beheerder

Dank jullie wel voor de reacties,

Het antidreun is niet het probleem... Hebben we zo op voorraad. Maar het gaat om de schuimrubber matten die onder de vloerbekleding geplakt zit, dus bovenop de antidreun matten. Ik denk dat ik op zoek ga naar die matten die je vaak ook onder kofferbekleding van o.a. MB en BMW vindt. Of van dat vlokkenschuimrubber (zie foto)

Afbeelding

Kortom, dat komt wel goed.... Maar zo ver zijn we nog lang niet!

BerichtGeplaatst: 15 jul 2009, 17:46 

Jeroen ook voor het vlokkenschuim is een oplossing, in Arnhem op de klarendalseweg naast de molen zit schuimrubberkoning de boxer hier verkopen zij alle maten en soorten schuim voor een redelijke prijs.

gert klijnhout.

Berichttitel: Blote kont.
BerichtGeplaatst: 03 aug 2009, 20:59 
Beheerder

Ziezo, vanavond een paar uurtjes wezen schuren, en het resultaat mag er zijn: De Ro80 heeft een blote kont! Alle lak is er af. Nu nog de wielkasten blank maken aan de binnenkant, de chassisbalk repareren, het slechte stuk uit de keienvanger slijpen, en het dak blank schuren. Daarna kan de carroserie naar het straalbedrijf.

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 16:36 
Beheerder

Vandaag de wielkuipen RV en RA ontdaan van de antisteenslaglaag. Wat een vervelend en tijdrovend karwei. Nu nog de 2 linker wielkuipen en de bodem... Pfffff....

Dan kan de carroserie naar het straalbedrijf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 17:43 

Ja Jeroen het is een beetje werk maar dan weet je zeker dat er geen verborgen slechte plekken maar aanwezig zijn en als de auto straks geheel klaar is dan ben jij het mannetje en kan je weer 30 jaar pronken met deze toch wel luxe NSU

suc 6 met de twee andere binnen schermen

gert klijnhout

ps morgenavond ga ik mij buigen op jou andere project.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 18:08 
Beheerder

gklijnhout schreef:
suc 6 met de twee andere binnen schermen

en niet te vergeten nog heel de bodem.... Maar dan zet ik 'm maar op de brug, want op de grond is zoiets niet te doen, en daarnaast ook nog erg gevaarlijk. Ik heb de wielkasten met een staalborstel op de haakse slijper gedaan, en de kleine hoekjes met een scotchbrite borstel op het mini luchttolletje.

Als je dan onder zo'n carroserie ligt, en hij slaat een keer terug.... Precies, op de brug met dat ding!

Ondertussen ook de nieuwe rubber binnengekregen voor tussen de wielkuipen en de voorschermen. Is gewoon nog nieuw te koop per meter. Uiteraard komt dit in de vevangingsonderdelen lijst van de NSU club te staan!

Afbeelding
Het oude rubber...

Afbeelding
Het nieuwe rubber...

Afbeelding
Zijaanzicht nieuw rubber...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur