Het is nu 20 sep 2018, 02:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 mei 2018, 18:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2009, 14:40
Berichten: 72
Hallo allemaal,

Een aantal jaren geleden heb ik een NSU standard Lux gerestaureerd. Door omstandigheden heb ik door de jaren heen geen tijd meer gehad om er vaker op te rijden. Nu dat ik wel weer tijd heb om te rijden ben ik er achter gekomen dat de NSU prima loopt met de choke op. Althans wanneer ik vol gas geef heb ik wel het idee dat de motor teveel benzine krijgt. Maar met de choke af is het een drama!!

Bij de choke op draait de nsu prima. Bij choke af gaat de nsu stotteren en loopt die onregelmatig. Ook komen er harde knallen uit de luchtfilter. Bij gas geven blijft het toerental vaak hangen en ontstaat er een ongezond hoog toerental. Wanneer ik dan de choke erop zet loopt de nsu weer rustig.

De vlotter is nieuw en ik heb de vlotternaald "ingepolijst".

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?


Laatst bijgewerkt door jeroen1985 op 18 mei 2018, 18:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 mei 2018, 19:24 
Offline

Geregistreerd: 07 jul 2013, 21:57
Berichten: 254
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Arnhem
Je zegt dat je een aantal jaren geen tijd hebt gehad om te rijden, betekend dat dat er nog oude benzine in zit en heeft dat er al die tijd in gezeten?
Benzine gaat gommen na een bepaalde tijd en het kan o erg worden dat de tank en de leidingen heel moeilijk weer schoon te krijgen zijn, er komen telkens weer vlokken los die de boel verstoppen.

_________________
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!


Omhoog
 Profiel Persoonlijk album  
 
BerichtGeplaatst: 06 mei 2018, 19:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2009, 14:40
Berichten: 72
Ik denk dat de NSU een jaar echt stil heeft gestaan. Tussendoor heb ik wel eens een ritje gemaakt maar dat was maximaal een half uurtje maar veel heb ik er niet op gereden. In ieder geval te weinig om te merken dat de lux niet lekker liep.

Ondertussen heb ik wel nieuwe benzine in de tank gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 mei 2018, 20:54 
Offline

Geregistreerd: 07 jul 2013, 21:57
Berichten: 254
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Arnhem
Toch zou ik er voor gaan om alles ,ook de tank en carb en slang en ook het filter als die op de kraan in de tank zit of net boven de carb, echt goed schoon maken en uitspoelen met frisse benzine en ook nieuwe in de tank, denk dat het probleem daarmee wel is opgelost, laat maar horen hoe het afgelopen is!!

_________________
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!


Omhoog
 Profiel Persoonlijk album  
 
BerichtGeplaatst: 07 mei 2018, 18:01 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2008, 20:50
Berichten: 96
Voornoemde klachten kunnen ook het gevolg zijn van het aanzuigen van valse lucht. Mogelijk via de keerring bij het vliegwiel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 mei 2018, 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jan 2006, 22:10
Berichten: 615
Afbeeldingen: 363
Woonplaats: Apeldoorn
Wat Hans zegt klopt, meestal is het dan de ontstekingskant, die droogt eerder uit, Andere zit lekker opgesloten bij de olie.

Maar Jeroen. Als ik jou foto bekijk op de site: heb jij daar de choke vol open staan.
Bij NSU is de choke uit als de hendel naar je toe getrokken is.

Als je de kering moet vervangen: een twee mm gaatje boren tussen de krukas en het carter. Hier heel voorzichtig een klein stukje een zelftapper indraaien. Meestal kan je hem er dan uit trekken.
Maar pas op! als je een krasje maakt op de krukas zal de nieuwe oliekering heel snel slijten.

Hebben andere mensen nog tips of tricks?



MVG
Edward Bekebrede


Omhoog
 Profiel Persoonlijk album  
 
BerichtGeplaatst: 08 mei 2018, 11:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2009, 14:40
Berichten: 72
Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee aan de slag. Wanneer iemand nog andere tips weet, dan hoor ik deze graag.

@ Edward, het is mij inderdaad bekend dat de choke uit staat wanneer de hendel naar mij toe getrokken is. Dan pas begint ook de ellende....

Wat is nu precies de juiste positie van de gasnaald voor de standard Lux ? Positie 1?

Ik hou jullie op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 mei 2018, 18:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2009, 14:40
Berichten: 72
Ik heb inmiddels de keerring aan de kant van de ontsteking vervangen. De oude was nog nieuw maar de voor de zekerheid er toch uitgehaald en een nieuwe keerring in gezet.

Helaas is dit ook niet de oplossing geweest. Er komen nog steeds knallen uit de luchtfilter wanneer ik de choke er af haal (hendel is dan naar me toe getrokken) en de motor loop onregelmatig.

Ik ben een beetje ten einde raad.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2018, 14:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2009, 14:40
Berichten: 72
Niemand??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2018, 20:35 
Offline

Geregistreerd: 02 jan 2010, 18:58
Berichten: 290
benzine komt toch in de carburator , oud filtertje tussen soms ? platines toch niet ingebrand ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
[ Time : 0.192s | 15 Queries | GZIP : Off ]